Je bez diskuse, že věci veřejné musí někdo prosazovat
Ukazuje to konkrétní příklad několik let vedených diskusí o dálničním propojení České republiky s Polskem komunikací vedenou přes oblast Krkonoš.
K tomu Jan Sobotka doplnil: „Současný stav silniční dopravy mezi ČR a Polskem znemožňuje optimální rozvoj Královéhradeckého kraje, tedy i Krkonoš a Dolního Slezska Poláci byli při iniciativě stavby dálnice aktivnější. Český laxní přístup dlouho nedával žádné signály. Jsem přesvědčen, že než jsme prostřednictvím Svazku Krkonoše a Integrované strategie regionálního rozvoje Krkonoš téma veřejně otevřeli a začali se o něm nahlas bavit, byla to na naší české straně spící panna.
Vloni byla v polské Lubawce podepsána Deklarace o spolupráci k podpoře rychlého zahájení výstavby dálnice v úseku Bolków – Lubawka – Královec - Jaromĕř. Pro rychlou přípravu stavby rychlostní silnice je klíčová koordinace s polskou stranou a to podepsaná deklarace dokazuje.
A jak nyní vyplývá z nového tištěného a veřejně přístupného oběžníku Ministerstva dopravy ČR, v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 je počítáno s rychlým dokončením úseku dálnice D 11 Hradec Králové – Smiřice a Smiřice - Jaroměř, která je jednou z transevropských komunikací spojujících sever Evropy s jihem.
Stavba v úseku Trutnov - Královec by mohla být započata v roce 2019. Odhaduji, že v letech 2022 bychom se mohli dostat z Polska do Trutnova po dálnici,“ upřesnil J. Sobotka.
D. Palátková