Zeptejte se starosty - dotaz na pana starostu Ing. Sobotku
V roce 1997 byl dokončen "esíčkový most" v Jihoslovanské ulici, na který měl navazovat další nový most, ten měl vyústit za Labem na silnici k Divadelnímu klubu na tzv. levobřežní komunikaci.
Zastupitelstvo města však rozhodlo jinak a v roce 2017 bylo vybudováno a otevřeno Nábřeží Marie Kubátové. Zůstal zde starý most se zvláštními lampami, byl postaven můstek pro cyklostezku a pěší. Časem má vzniknout v této části města Kulturní triangl. Projektanti již v roce 1992 tvrdili, že starý most bude "úzkým profilem" dopravy pro levobřežní komunikaci (i když ho chtěli zachovat pro pěší a pro jeho pěkný vzhled). Ale co se nyní děje - viz betonové panely na mostě? Zjistilo se teprve nyní, že most není v dobrém stavu? Zůstal jen jeden jízdní pruh... Přikládám fotografii, aby dotaz byl zřejmý. Děkuji za odpověď.Josef Krejčí
Došlo ke změně filosofie řešení dopravy v této lokalitě
Za starostování pana Josefa Krejčího byl záměr z Jihoslovanské ulice udělat druhý „obchvat“ Vrchlabí, kde byla plánována dokonce až 70kilometrová rychlost. Průtah vedl od autobusového nádraží tzv. levobřežní komunikací, přes nově vystavěný most u Gendorfu. Levobřežní komunikace měla být průtahem městem pro automobily přijíždějící od Trutnova. V té souvislosti druhý most u Nábřeží M. Kubátové, zmiňovaný p. Krejčím, měl být zbořen a postaven nový.
Ovšem původní záměr levobřežní komunikace je dávno „mrtev“. Ujasnili jsme si, že by to pro město a jeho obyvatele byl velmi špatný až nebezpečný záměr. Naopak jsme upřednostnili, aby byla silnice využívána pouze jako obslužná, řekněme alternativní k hlavní Krkonošské.
Ze záměru vyplynuly další diskuse vedoucí k řešení „Kulturního trianglu“. A účel levobřežní komunikace se změnil spíše ve zklidnění dopravy se zpomalením rychlosti na 30 km/ hodinu. Řešili jsme, jaký provoz tu má být zachován. Jsou tu plánovány parkovací plochy, parkovací dům, sídlo ZUŠ, divadlo. Původně byl plán zatáčky k mostu zmírnit. Dnes je to jinak. Most zatím zůstane jako zajímavá architektonická památka. Vloni byla provedena diagnostika mostu a bylo zjištěno, že je na svých krajních polích staticky narušen. Jednoproudý provoz byl bezpečně umožněn.
V případě zjištění narušení statiky takovýchto mostů se to řeší tím, že se zboří a staví nový, protože oprava není ekonomická. Do doby, než naprojektujeme a postavíme most nový, je tento zúžen. Mohou se po něm míjet vozidla pouze v jednom pruhu. Tím jsme umožnili jeho provoz do doby, než bude postaven nový. Předpokládám, že se ho podaří postavit do tří let.
Jan Sobotka